1403/5/10

کد خبر: 7825

1400-10-11 13:25:24

مجارستان کشوری کوچک با آرزوهای بزرگ است/ موفقیت های پارالمپیک ایران را الگوی توسعه خود قرار می دهیم

لاسلو زابو، رئیس کمیته ملی پارالمپیک مجارستان همراه با مدیر ورزشی و مدیر بین الملل این کمیته، در سفری یک روزه از مسابقات قهرمانی کشور وزنه برداری بازدید کردند و بعدازظهر امروز نیز تفاهم نامه ای با کمیته ملی پارالمپیک ایران امضا کردند.

 

زابو در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون گفت: خوشحالم که سفرمان به ایران همزمان با مسابقات قهرمانی کشور وزنه برداری همراه بود و صبح امروز توانستیم بخش اول مسابقات را ببنیم و همین طور از امکانات کمپ تیم های ملی معلولین ایران بازدید کنیم و نشستی صمیمانه نیز با مسئولین فدراسیون داشتیم.

وی افزود: وزنه برداری در ایران قدرت زیادی دارد و ما نیز در مجارستان به این رشته افتخار می کنیم ودر بازی های پارالمپیک نیز یک مدال برنز بدست آوردیم. قدرت وزنه برداران ایرانی را در ریو دیدیم و زمانی که به کشورمان بازگردیم حتما از تجربیات ورزشکاران و مربیان شما در ایران الگو برداری می کنیم و شانس این را داریم که در این رشته رشد کنیم.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک مجارستان خاطر نشان کرد: ما نیز در مجارستان هر ساله مسابقاتی را مشابه مسابقات قهرمانی کشور داریم که مهم ترین رویداد داخلی در این رشته است و سال گذشته ۴۰ ورزشکار در آن شرکت داشتند.

زابو گفت: برای من بسیار جالب  و مهم است که رهبر و مسئولین عالی مرتبه ی کشور شما در سطوح مختلف به ورزشکاران احترام می گذارند. چه افرادی که در حال حاضر فعالیت می کنند و چه پیش کسوتان و این مساله به نسل جدید هم منتقل می شود ودر واقع این احترام به منزله ی قلب ورزش است.

وی با اشاره به فعالیت های این کمیته در مجارستان تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ ورزشکاردر سراسر کشور داریم و در سه رشته ی شمشیر بازی، تنیس روی میز و شنا موفق تر عمل کردیم و در آخرین دوره بازی های پارالمپیک نیز با کاروانی ۴۳ نفره در ۱۲ رشته ورزشی شرکت کردیم.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک مجارستان افزود: دلیل حضور ما در ایران امضای یک تفاهم نامه و بازدید از امکانات و زیرساخت های موجود  است.عقبه ی این تفاهم نامه به ضیافت شامی برمی گردد که شش ماه پیش سفیر ایران در مجارستان ترتیب داد و طی آن زمینه ی همکاری مشترک میان کمیته های ملی پارالمپیک ایران و مجارستان ایجاد شد. دو ماه پس از آن، از مسئولین کمیته ملی پارالمپیک ایران دعوت کردیم که به مجارستان سفر کنند و طی این سفر مقرر شد تفاهم نامه تدوین و پس از موافقت در مورد مفاد آن، به امضا برسد و امروز این فرصت دست داد تا با سفر به ایران این مهم انجام شود.

زابو گفت: این تفاهم نامه حاوی سه بند مهم است؛ اول اینکه فضایی را ایجاد می کند که ورزشکاران دو کشور بتوانند در مسابقاتی که در هر دو کشور برگزار می شود شرکت کنند، دوم اینکه زمینه برای تبادل تجربیات مربیان وداوران هر دو کشور ایجاد می شود و مورد سوم توافق در برگزاری اردوهای مشترک در کمپ های تیم های ملی دو کشور خواهد بود.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک مجارستان که برای اولین بار است به ایران سفر می کند،در خصوص این تجربه افزود: با اینکه سفرمان بسیار کوتاه است و صبح امروز به ایران رسیدیم، اما درهمین زمان کوتاه نیز با روی خوش و مهمان نوازی روبرو بودیم و امیدوارم فرصتی دست دهد تا مجدد به ایران سفر کنم. مجارستان کشوری کوچک با آرزوهای بزرگ است و تلاش می کنیم با الگو برداری از موفقیت های ورزش پارالمپیک ایران به زودی به جایگاهی که اکنون شما دارید، دست پیدا کنیم.

 

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu