1403/5/10

کد خبر: 7981

1400-10-11 13:25:24

محمودی: تمرکز و آرامش برای موفقیت در وزنه برداری اهمیت زیادی دارد

داور ملی وزنه برداری گفت: حفظ تمرکز و آرامش برای کسب موفقیت وزنه برداران هنگام مسابقه ضروری است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان، علی محمودی درباره نحوه قضاوت داوران در مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور جانبازان و معلولان افزود: داوران بسیار خوبی برای قضاوت در این رقابت ها دعوت شدند و ناظر فنی کمیته بین المللی پارالمپیک نیز نظارت دقیقی بر عملکرد آنان دارد.

وی با بیان اینکه «عزام الزعبی» ناظر کمیته بین المللی پارالمپیک نکات آموزنده ای را به داوران یادآوری می کند، گفت: وی در هنگام برگزاری مسابقات و هم بعد از مسابقات هر دسته نکات لازم را به داوران یادآوری می کند.

این داور ملی وزنه برداری معلولین درباره خطاهای ورزشکاران گفت: در وزنه برداری معلولان خطاهای متعددی وجود دارد که باید وزنه برداران با تمرکز و آگاهی کامل نسبت به آنان در مسابقات شرکت کنند. نکته مهم این است که قبل از فرمان داور حرکت خود را آغاز نکنند و در زمان مسابقه نیز سر، پاها و کمر از میز پرس جدا نشود.

وی که به عنوان مربی تیم استان مازندران را در این رقابت ها همراهی می کند، درباره تیم این استان گفت: با ۹ وزنه بردار در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان در رقابت ها شرکت کردیم که تا کنون دو مدال به دست آوردیم و از عملکرد نمایندگان استان مازندران رضایت دارم.

این پیشکسوت وزنه برداری معلولان که هفت مدال قهرمانی جهان و ارتش ها در پرونده افتخارات خود دارد، توصیه کرد که به جوانان وزنه برداری معلولان توجه بیشتری شود زیرا جوانان آینده این رشته ورزشی را شکل می دهند.

وی ادامه داد: اگر برای جوانان اردوهای فصلی از سوی فدراسیون برگزار شود، هم انگیزه آنان افزایش می یابد و هم ورزشکاران با استفاده از نظرات کادر فنی تیم ملی می توانند عملکرد خود را بهبود ببخشند.

محمودی تاکید کرد: وزنه برداری جانبازان و معلولان توانایی لازم برای کسب مدال های متعدد در بازی های پارالمپیک، قهرمانی جهان، بازی های آسیایی و قهرمانی آسیا را دارد و سرمایه گذاری بیشتر در این رشته ورزشی حتما مدال های بیشتری به همراه خواهد داشت. در این مسیر توجه به هیات های استانی و ورزشکاران شهرستان ها نیز مفید خواهد بود زیرا ورزشکاران مستعدی در سراسر کشور وجود دارند که با برنامه ریزی می توانیم آنان را برای ورزشی جانبازان و معلولان جذب کنیم.

بیست و پنجمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جانبازان و معلولان کشور که از روز یکشنبه در محل این فدراسیون آغاز شده است، به مدت سه روز زیر نظر کمیته بین المللی پارالمپیک ادامه خواهد داشت.

این مسابقات در دو گروه جوانان و بزرگسالان و در اوزان ۴۹، ۵۴، ۵۹، ۶۵، ۷۲، ۸۰، ۸۸، ۹۷، ۱۰۷ و به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم با حضور ۱۲۷ وزنه بردار از ۲۲ استان کشور برگزار می شود.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu