1403/5/11

کد خبر: 8147

1400-10-11 13:25:24

همدلی و همکاری جلوه بارز رقابت های وزنه برداری قهرمانی کشور

همدلی و همکاری جلوه بارز بیست و پنجمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جانبازان و معلولان کشور گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود که از سوم تا پنجم تیرماه برگزار شد.

این مسابقات در دو گروه جوانان و بزرگسالان و در اوزان ۴۹، ۵۴، ۵۹، ۶۵، ۷۲، ۸۰، ۸۸، ۹۷، ۱۰۷ و به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم با حضور ۱۲۷ وزنه بردار از ۲۲ استان کشور پیگیری شد.

"عزام الزعبی" از کشور اردن نیز به عنوان ناظر فنی کمیته بین المللی پارالمپیک بر این رقابت ها نظارت داشت. همچنین "بصام قصرلوی" و "اوسامه بودمی" کلاسبندهای بین المللی این رقابت ها بودند که دو روز قبل از شروع مسابقات کلاس بندی وزنه برداران را انجام دادند. تا کنون پنج دوره رقابت های وزنه برداری قهرمانی جانبازان و معلولان کشور زیر نظر کمیته بین المللی پارالمپیک برگزار شده است.

این رقابت ها میهمانانی ویژه ای از جمله "لاسلو زابو" رئیس کمیته ملی پارالمپیک مجارستان، «فرانک سوری» مدیر ورزشی و «آنیتا دانی» مسئول روابط بین الملل این کمیته داشت که علاوه بر حضور در سالن رقابت ها، از امکانات فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین و آکادمی ملی المپیک نیز بازدیدی داشتند.

محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک،  دکتر احمدی معاون وزیر،  مسعود اشرفی دبیرکل، حسین توکلی، کورش باقری از پیشکسوت وزنه برداری کشور و دیگر مسئولین از جمله میهمانان مراسم افتتاحیه و اختتامیه این رقابت ها بودند.

همچنین سالار عقیلی هنرمند ارزنده کشورمان در دومین روز این رقابت ها در جمع وزنه برداران جانباز و معلول حاضر شد و از نزدیک تلاش وزنه برداران جانباز و معلول کشورمان را مشاهده کرد.

به زعم کارشناسان و مسئولین ورزشی ایران، همدلی و همکاری ویژگی بارز برگزاری این رقابت ها در حد استانداردهای جهانی بود. این رقابت ها انتخابی تیم ملی وزنه برداری بود و حضور کادر فنی تیم ملی وزنه برداری برای شناسائی بازیکنان برتر از جمله نکات مثبت و تاثیر گذار در آینده وزنه برداری جانبازان و معلولان است.

حمید علی صمیمی، و محمد حسین پور، رئیس و دبیر فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان نیز در همه روزها در سالن مسابقات حاضر بودند و از نزدیک شاهد تلاش ورزشکاران و دست اندکاران برگزاری این مسابقات بودند. حضور آنان علاوه بر ایجاد انگیزه برای ورزشکاران، تلاش عوامل اجرایی نیز مضاعف می کرد زیرا می دانستند زحمات آنان دیده می شود.

۲۱ داور ملی کشورمان وظیفه قضاوت، نظارت و فنی این مسابقات را بر عهده داشتند که آرامش و دقت آنان در هنگام برگزاری مسابقات از نکات مثبت بود. ناظر کمیته بین المللی پارالمپیک نیز جلسات متعددی به صورت گروهی و انفرادی برای افزایش سطح فنی این داوران با آنان برگزار کرد.

همچنین گروهی متشکل از منشیان مسابقات به صورت دقیق نتایج مسابقات را ثبت و اعلام می کردند و به صورت همزمان این نتایج از طریق ناظر کمیته بین المللی پارالمپیک به IPC ارسال می شد.

چهار نفر وظیفه آماده سازی وزنه و ایجاد شرایط ایمن برای رقابت وزنه برداران در مسابقات و تمرین را بر عهده داشتند که صبوری، توجه ویژه به حفظ سلامتی وزنه برداران در هنگام مسابقه و دقت در انجام کارها از جمله ویژگی این افراد بود. در این رقابت ها بیش از ۳۸۰ بار وزنه ها برای ورزشکاران مختلف آماده شد.

صدور احکام قهرمانی و اعطای آن هنگام اهدای مدال نیز از دیگر تلاش های صورت گرفته برای برگزاری شایسته این مسابقات بود که بالافاصله بعد از برگزاری رقابت های هر وزن، مراسم اهدای مدال و حکم قهرمانی انجام می شد. در بسیاری از فدراسیون های دیگر احکام قهرمانی با فاصله زمانی بسیار زیاد به ورزشکاران داده می شود.

برنامه ریزی و اجرای بر اساس زمان اعلام شده نیز دیگر مزیت برگزاری این مسابقات بود که بر اساس برنامه اعلام شده قبلی، وزن کشی و رقابت تمامی اوزان این مسابقات انجام شد.

پیش از برگزاری مسابقات و نیز در حین برگزاری آن تعداد زیادی از پرسنل فدراسیون در قالب انتظامات، پشتیبانی، خدمات، گروه پزشکی و ... مشغول فعالیت بودند و با تلاش این گروه بود که مسابقات با نظم و ترتیب و کیفیت هر چه تمام برگزار شد.

حضور پررنگ خبرنگاران، عکاسان و اصحاب رسانه در مراسم افتتاحیه، اختتامیه و طول مسابقات نیز نشان از توجه رسانه ها و مطبوعات کشور به ورزش به ویژه ورزش جانبازان و معلولان داشت. ایجاد هماهنگی لازم در این زمینه نیز بر عهده روابط عمومی فدراسیون بود.

این رقابت ها به نام "علی اکبر ایوطن" نخستین مدال آور تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان برگزار شد تا به این بهانه از زحمات این ورزشکاران قدردانی شده و یاد آنها گرامی داشته شود.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu