1403/5/11

کد خبر: 9003

1400-10-11 13:25:24

خلجی: کسب طلای سنگ نوردی فرصتی برای غلبه بر محدودیت های کلیشه ای ذهنی جامعه بود/ سبزی: جذابیت و هیجان سنگ نوردی بر مشکلات برتری دارد

  

بهنام خلجی و امیر سبزی دو نماینده ایران، در مسابقات اخیر جام جهانی ۲۰۱۸ سنگ نوردی فرانسه، موفق به کسب مدال های طلا و برنز شدند و به این بهانه روابط عمومی فدراسیون با این دو ورزشکار گفتگویی انجام داده است که ماحصل آن را می خوانید.

بهنام خلجی، دارنده طلای رقابت های جام جهانی سنگ نوردی فرانسه، در خصوص کسب عنوان قهرمانی خود گفت: این رقابت ها فرصت دوباره ای بود که خارج مرزهای ایران در رشته سنگ نوردی معلولین بتوانم پرچم کشورم را بالا ببرم و بر محدودیت های کلیشه ایی که در ذهن بخشی از جامعه نسبت به معلولین وجود دارد، غلبه کنم.

خلجی افزود: سنگ نوردی افراد دارای معلولیت (para climbing)، در کشور ما به عنوان یکی از رشته های ورزشی نوپا محسوب می شود. به دلیل عدم وجود این رشته در میان ورزش های پارالمپیکی، هنوز انجمنی ویژه ورزشکاران دارای معلولیت سنگ نورد ایران تاسیس نشده است و به همین دلیل ما برای اعزام در بیشتر مسابقات مشکلاتی داریم و اغلب با هزینه شخصی یا کمک فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی و یا هیات های جانبازان و معلولین برخی استان ها در رقابت ها شرکت می کنیم.

وی تصریح کرد: من از سال ۸۹ سنگ نوردی را آغاز کردم و بعد از دو سال به پیشنهاد مربی و برخی دوستانم حضور در رقابت های معلولین را به برنامه های ورزشی خودم اضافه کردم. سال ۲۰۱۴، مدال طلای رقابت های جهانی اسپانیا را در اولین اعزام برون مرزی کسب کردم بعد از آن عنوان قهرمانی رقابت های Master Cup اتریش را نیز در کارنامه خود به ثبت رساندم و امسال نیز موفق به کسب طلای جام جهانی رقابتهای سنگ نوردی در فرانسه شدم.

امیر سبزی دیگر نماینده کشورمان در کلاس RP2 نیز، در خصوص کسب مدال برنز این رقابت ها گفت: در مسابقات جام جهانی فرانسه ۸۰ شرکت کننده از کشورهای مختلف جهان و در کلاس های متفاوت معلولین با یکدیگر به رقابت پرداختند و در کلاس ما نیز پس از گذراندن دو مسیر مقدماتی نهایتا ۷ نفر به فینال راه یافتند.

سبزی با اشاره به کمک هیات ورزش های جانبازان و معلولین استان مرکزی جهت کمک به این اعزام خود، در پایان خاطرنشان کرد:  جذابیت و هیجان سنگ نوردی بر مشکلات این رشته برتری دارد و من امیدوارم مسیر آینده معلولین در این رشته هموارتر شود و ما بتوانیم به کسب این موفقیت ها تداوم بخشیم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu