1403/5/11

کد خبر: 9346

1400-10-11 13:25:24

نشست خبری رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین/ ۶۵۰۰ ورزشکار دارای معلولیت در جشنواره فجر انقلاب شرکت می کنند

نشست خبری دکتر حمید علی‌ صمیمی، رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، امروز با حضور اصحاب رسانه در محل فدراسیون برگزار شد.

در این نشست حمید علی‌صمیمی ضمن تبریک روز خبرنگار در خصوص رشته های اعزامی به رقابت های پاراآسیایی جاکارتا گفت: ما در ۱۰ رشته ملی پوشان را به جاکارتا اعزام می کنیم و تمام تلاش مان را در برگزاری منظم اردوها بکار گرفته ایم.

صمیمی در خصوص برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی بزرگ معلولین در بهمن ماه سال جاری، تصریح کرد: بنا به رهنمودهای مقام معظم رهبری، ریاست جمهور و تأکید وزیر محترم ورزش بر اجرای شایسته چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی این جشنواره را در دهه فجر با حضور ۶۵۰۰ ورزشکار در سه رده سنی جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان برگزار می کنیم.

وی افزود: از این تعداد، ۵۰۰۰ ورزشکار جانباز و معلول و ۱۵۰۰ ورزشکار نابینا و کم بینای کشورمان در این رقابت ها حضور پیدا می کنند.

صمیمی با اشاره به نقش پیشکسوتان جانباز در شکل گیری فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین گفت: در دهه شصت با ورود جانبازان به رشته های ورزشی و به همت والای این عزیزان فدراسیون شکل گرفت و به همین دلیل تلاش کردیم در این جشنواره پیشکسوتان نیز در ۴ رشته در این مسابقات حضور داشته باشند.

وی در ادامه افزود: جشنواره فرهنگی ورزشی معلولین برای رده سنی بزرگسالان به منزله مسابقات قهرمانی کشور و برای جوانان به عنوان فرصت استعدادیابی محسوب می شود.

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین گفت: روز اول این جشنواره افتتاحیه ای در شهر تهران با حضور ۶۰۰۰ ورزشکار و مسئولان کشوری خواهد داشت و  پس از آن رقابت ها در اماکن ورزشی پایتخت برگزار می شود.

وی در خصوص وضعیت بانوان ورزشکار جانباز و معلول تأکید کرد: توسعه ورزش بانوان از اهداف اصلی فدراسیون می باشد و ما در رشته هایی مانند والیبال نشسته با افزایش اردوها و استفاده از کادر فنی مجرب و در بسکتبال نیز با پیگیری ساخت تجهیزات و ویلچر مورد نیاز ورزشکاران در تلاش هستیم فاصله بین تیم های ملی آقایان و بانوان را کم کنیم.

‌صمیمی عنوان داشت: باتوجه به اهمیت تولید داخلی تلاش کردیم تا تجهیزات رشته دوومیدانی مانند وزنه، دیسک، کلاب و نیزه داخل کشور تولید شوند و در وزنه برداری نیز کار مطالعه و پژوهش درمورد تولید وزنه را آغاز کردیم که با در نظر گرفتن استانداردها خود را نیز بی نیاز کنیم.

دکتر حمید علی صمیمی در پایان خاطرنشان کرد: فوتبال هفت نفره از رشته هایی که از مسابقات پارالمپیک حذف شد، ما در تلاشیم با مکاتبات و رایزنی هایی که انجام می دهیم این رشته را مجددا به عرصه پارالمپیک بازگردانیم و در مورد اعزام های کم فوتبال قطع عضو نیز، این رشته به دلیل آسیبی که به ورزشکاران می رساند در سطح آسیا مطرح است و به تبع آن رقابت های کمتری در این رشته برگزار می شود.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu