1403/5/7

کد خبر: 137550

1403-03-08 07:42:06

در نخستین کارگروه سازمان بهزیستی و فدراسیون مطرح شد؛

حضور کلاسبندان و استعدادیاب های فدراسیون در مسابقات کشوری سازمان بهزیستی برای شناسایی ورزشکاران جوان مستعد

اولین نشست کارگروه سازمان بهزیستی و فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان امروز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان، جلسه کارگروه سازمان بهزیستی و فدراسیون با حضور دکتر کوهپایه زاده رئیس، حسین پور سرپرست دبیری، سیدباقری مشاور و گلشنی مدیر ورزش همگانی فدراسیون و امینی مدیرکل پشتیبانی و امور عمومی، صفاری فر مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت ها و تلفیق اجتماعی، حسینی فر رئیس اداره تربیت بدنی و فوق برنامه سازمان بهزیستی امروز دوشنبه هفتم خرداد ماه برگزار شد.

در این جلسه دکتر کوهپایه زاده رئیس فدراسیون بیان کرد: تشکیل این کارگروه و ایجاد همکاری مشترک بین دو نهاد فرصتی است تا بتوانیم با بهره مندی از امکانات سازمان بهزیستی و فدراسیون در سطح استان‌ها استعدادهای جوان را شناسایی و به دنیای ورزش حرفه ای معرفی کنیم و انگیزه و نشاط را در بین افراد جانباز، توان یاب و کم توان ذهنی ایجاد نماییم.

وی ادامه داد: هدف اصلی حفظ و ارتقا سلامتی جانبازان و توان یابان و در کنار آن حضورشان در عرصه ورزش است. در این مدت بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری تهران در جلساتی که داشتیم برای توسعه ورزش این حوزه اعلام آمادگی کردند و همکاری های خوبی در شرف انجام است.

رئیس فدراسیون گفت: تلاش می کنیم تا با همگانی کردن ورزش برای جانبازان و توان یابان در سطح استان‌ها، فضا برای رشد و پیشرفت ورزشکاران این حوزه مهیا کنیم. همچنین فدراسیون می تواند با برگزاری دوره های آموزشی کلاسبندی پزشکی برای پزشکان، پرستاران و فیزیوتراپ های حاضر در ادارات بهزیستی استان ها امکان کلاسبندی پزشکی را برای افراد توان‌یاب تحت پوشش این سازمان مهیا کند تا توان‌یابان و کم توانان ذهنی با دریافت کلاسبندی پزشکی به دنیای ورزش این حوزه معرفی شوند.

امینی مدیرکل پشتیبانی و امور عمومی سازمان بهزیستی نیز ضمن ابراز علاقه مندی از تلاش برای عملیاتی شدن تفاهم نامه های گذشته، بیان کرد: پس از این جلسه تقویم ورزشی سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ را مجدد بررسی و تلاش می کنیم براساس نیازها، برگزاری مسابقات رشته های ورزش حرفه ای را در تقویم پیش بینی کنیم و به سمت همکاری های بیشتر حرکت کنیم.

در این جلسه مقرر شد باتوجه به برگزاری مسابقات کشوری سازمان بهزیستی در اواخر خرداد ماه در رشته‌های دوومیدانی، شنا، ویلچررانی، شطرنج، تنیس روی میز، دارت، فوتسال، کلاسبندان و استعدادیابان فدراسیون جهت شناسایی ورزشکاران در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند تا فرصتی برای شناسایی استعدادهای تازه ایجاد شود.

همچنین با معرفی پزشکان و فیزیوتراپ های ادارات سازمان بهزیستی در سطح استان‌های کشور، دوره آموزشی تئوری و عملی از سوی فدراسیون برای تربیت کلاسبندان پزشکی برگزار شود تا ورزشکاران و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در استان های کشور بتوانند کلاسبندی پزشکی شوند.

عکاس: رضا جوشقانی

ورزش_جانبازان_و_توان یابان

دسته بندی: سایر اخبار

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu