1403/5/6

کد خبر: 137668

1403-04-24 11:26:35

دکتر کوهپایه‌زاده: می‌توانیم مدال‌های توکیو را در پارالمپیک پاریس تکرار کنیم

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و توانیابان گفت: می توانیم مدال های پارالمپیک توکیو را در پاریس تکرار کنیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان و به نقل از سرویس ورزشی خبرگزاری فارس، دکتر کوهپایه زاده رئیس فدراسیون در برنامه زنده تلویزیونی سلام خبرنگار شبکه خبر سیما درخصوص آخرین شرایط ورزشکاران این فدراسیون در آستانه مسابقات پارالمپیک گفت: امیدوارم در مسابقات پارالمپیک بتوانیم با قوی ترین تیم و بهترین نتایج دل مردم را شاد کنیم.

وی افزود: ما در 6 رشته در پارالمپیک حضور خواهیم داشت. یک رشته تیمی که والیبال نشسته است و با تلاش ورزشکاران و کادر فنی امید زیادی به کسب مدال طلا داریم. همچنین در 5 رشته دیگر که شامل تیراندازی، شنا، تیروکمان، دوومیدانی و وزنه برداری به صورت انفرادی حضور خواهیم داشت و امیدواریم ورزشکارانمان با حمایت های خوبی که از طرف وزارت ورزش کمیته پارالمپیک و سایر مسئولین داشتند بتوانند بهترین نتیجه را کسب کنند.

رئیس فدراسیون جانبازان و توانیابان افزود: همانطور که می دانید بهترین ها در این مسابقات شرکت خواهند کرد و ما هم امید داریم که بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم. تمامی رشته های شش گانه ما شانس مدال المپیکی را دارند ولی نمی توان به تنهایی راجع به ورزشکار خودمان قضاوت کنیم به خصوص در ورزش های انفرادی و باید وضعیت حریفانمان را هم بسنجیم چون آن ها هم برای مدال به مسابقات می آیند.

دکتر کوهپایه زاده ادامه داد: ما در رشته های دوومیدانی، وزنه برداری، تیروکمان و تیراندازی شانس مدال خوبی داریم و در والیبال نشسته هم که سابقه داریم که امیدواریم بتوانیم مدال طلایمان را تکرار کنیم. در رشته شنا هم با حمایت های مجموعه ورزش به ویژه کمیته ملی پارالمپیک دو سهمیه برای ما حفظ شد و امیدواریم باعث شود تا شنا را در کشور جدی تر بگیریم و بتوانیم با همین تیم دونفر مدال را کسب کنیم.

وی درباره پیش بینی خود از تعداد مدال کاروان ایران گفت: پیش بینی دقیقی نمی توان کرد ولی حدسمان بر این است که تعداد مدال های توکیو را تکرار کنیم. با همین تعداد مدال و عملکرد متفاوت کشورهای دیگر ممکن است نتیجه فرق کند. در ادوار گذشته دیدیم که مدال بیشتری داشتیم ولی نتیجه به کشورهای دیگر بستگی داشته است. اما طی پیش بینی های کمیته ملی پارالمپیک معادل مدال آوری طلای مسابقات توکیو است.

دکتر کوهپایه زاده گفت: در این مسابقات 4 فدراسون قایقرانی، تکواندو، جانبازان و توانیابان و نابینایان و کم بینایان حضور خواهند داشت که حدودا شامل 70 نفر می شوند.

رئیس فدراسیون جانبازان و توانیابان عنوان کرد: به لحاظ تجهیزاتی تلاش کردیم که حداقل های مورد نیاز را تامین کنیم هرچند که به نظر از حداقل هم بالاتر رفتیم. به خصوص در تیراندازی و تیروکمان که یک ورزش تجهیزات محور است. در وزنه برداری هم به دنبال این هستیم که امکانات حرفه ای تری را در اختیار تیم ملی قرار دهیم و از نظر اردویی هم سعی کردیم در بهترین نقاط ایران اردوها را برگزار کنیم و آخرین توانمان را به کار گرفتیم تا ورزشکاران در بهترین شرایط به تمرین بپردازند.

ورزش_جانبازان_و_توان یابان

دسته بندی: سایر اخبار

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu