1403/5/7

کد خبر: 1474

1400-10-11 13:25:24

دهمین جشن روز ملی پارالمپیک در مجموعه فرهنگی، ورزشی میلاد نور برگزار شد

صبح روز چهارشنبه، ۲۶مهر ماه، مجموعه ورزشی میلاد نور تهران شاهد حضور پرشور کودکان و نوجوانان دارای معلولیت بود که در مراسم روز ملی پارالمپیک شرکت کردند.

مراسم  با حضور محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک، مسعود اشرفی، دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک، محمدرضا مظلومی، رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان، شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک، مجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، محمدعلی شجاعی، رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان، امیر حسینی، رئیس فدراسیون ورزش های کارگری، عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی ورزشی وزارت ورزش و جوانان، انوشیروان محسنی  بندپی، رئیس سازمان  بهزیستی و معاونین سازمان بهزیستی و سازمان آموزش و پرورش بهزیستی از ساعت ۱۰ صبح آغاز شد.

پیش از آغاز مراسم، شرکت کنندگان در غرفه هایی که به منظور آشنایی با ورزش های پارالمپیکی پیش بینی شده بود،حضور یافتند و با انجام حرکات ورزشی لحظات پر شور و نشاطی را رقم زدند.

مراسم رسمی روز ملی پارالمپیک نیز با حمل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام شد و پس از قرائت قرآن توسط قاری نابینا، پیام اندرو پاررسونز، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک که به مناسبت روز ملی پارالمپیک در ایران ضبط شده بود، به نمایش درآمد.

زهرا نعمتی، کماندار پر افتخار کشورمان نیز پیام خیر مقدم را قرائت کرد و در ادامه این بانوی ملی پوش به صورت نمادین با همراهی دو کماندار دیگر به تیراندازی پرداخت.

در ادامه ورزشکاران به صورت نمایشی در رشته های اسکیت، طناب زنی، گوی رانی، نمایش با توپ، بوچیا، بسکتبال با ویلچر، تکواندو، وزنه برداری، تنیس روی میز، شمشیر بای و بدمینتون به اجرای حرکات ورزشی پرداختند و حرکات ورزشی گروهی نیز با هدایت گروه حبیب الله حامدیان و همراهی حضار در سالن انجام شد.

در مراسم روز ملی پارالمپیک تهران، نزدیک به ۳۵۰۰ کودک و نوجوان دارای معلولیت با همراهی خانواده های خود حضور داشتند.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu