1403/5/7

کد خبر: 1822

1400-10-11 13:25:24

ایران به عنوان نایب قهرمانی رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه دست یافت

تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در دیدار فینال به مصاف تیم استرالیا رفت و عنوان نایب قهرمانی این دوره از مسابقات را بدست آورد.

در این دیدار تیم استرالیا موفق شد با نتیجه ۸۰ بر ۵۴ تیم ایران را مغلوب کرده و به عنوان قهرمانی دست یابد.

نمایندگان کشورمان در مرحله گروهی این مسابقات با تیم های عربستان سعودی، نیوزلند و تایلند هم گروه بودند و با غلبه بر هر سه تیم به عنوان تیم اول گروه C به مرحله یک چهارم راه یافتند.

چین حریف ایران در مرحله یک چهارم نهایی بود و ملی پوشان کشورمان با شکست میزبان به نیمه نهایی رفتند و در این دیدار نیز با غلبه بر ژاپن به عنوان فینالیست رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه شناخته شدند.

دیدار رده بندی این دوره از مسابقات نیز بین تیم های ژاپن و کره برگزار شد و تیم ژاپن توانست با نتیجه ۶۸ بر ۵۴ حریف را شکست داده و به عنوان سومی این مسابقات راه یابد.

در بخش زنان نیز تیم چین به عنوان قهرمانی دست یافت، استرالیا نایب قهرمان شد و عنوان سوم و چهارم نیز به ترتیب به تیم های ژاپن و ایران رسید.

رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه با حضور ۱۴ تیم در بخش مردان و ۴ تیم در بخش زنان از یکم آبان ماه به میزبانی پکن آغاز شد و امروز، ششم آبان ماه به کار خود پایان داد.

تیم ملی بسکتبال باویلچر مردان ایران علاوه بر کسب عنوان نایب قهرمانی سهمیه مسابقات جهانی ۲۰۱۸ را که به میزبانی آلمان و در شهر هامبورگ برگزار می شود، بدست آورد.

علاوه بر ایران تیم های استرالیا، ژاپن و کره نیز در بخش مردان و تیم های چین و استرالیا در بخش زنان، موفق به کسب سهمیه مسابقات جهانی ۲۰۱۸ آلمان شدند.

کاروان اعزامی ایران به این رقابت ها، بامداد روز سه شنبه، ۹ آبان ماه به میهن بازخواهد گشت.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu