1403/6/17

کد خبر: 137862

1403-06-17 14:29:35

در راستای توسعه پاراوزنه‌برداری در ایران؛

دکتر کوهپایه زاده با رئیس انجمن جهانی پاراوزنه برداری IPC دیدار کرد

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان با رئیس انجمن پاراوزنه برداری کمیته بین المللی پارالمپیک دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان، در حاشیه بازی‌های پارالمپیک پاریس، دکتر کوهپایه زاده رئیس فدراسیون با خورخه مورنو رئیس انجمن جهانی پاراوزنه برداری کمیته بین المللی پارالمپیک دیدار و گفتگو کرد.

دکتر کوهپایه زاده رئیس فدراسیون در خصوص این دیدار بیان کرد: جلسه خوبی برگزار و مقرر شد در سال جدید میلادی در آزمون تعیین سطح بین المللی که برای داوری و کلاسبندی برگزار می شود ۳ نفر از داوران بین المللی کشورمان در این آزمون شرکت کنند و امیدوارم عملکرد موفقی داشته باشند و ارتقا پیدا کنند و بتوانند به سطح پارالمپیک نزدیک شوند و حتی کلاسبندان ما هم در این رشته بتوانند به سطح بین‌المللی برسند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد در مسابقات قهرمانی کشور جام سیامند رحمان گسترده تر عمل کنیم و میزبان ورزشکاران دیگر کشورها در این مسابقات باشیم و پیش از آن کلینیک آموزشی مربیگری و داوری را برگزار نماییم.

رئیس فدراسیون گفت: در بخش تجهیزات نیز اعلام کردند تولیدکنندگان ایرانی می توانند از طریق سایت پاراوزنه‌برداری آمادگی خود را برای ساخت تجهیزات اعلام کنند. برند مجید در بخش پوشاک ورزشی تایید گرفته و می تواند در ساخت تجهیزات هم در سطح بین المللی مجوز بگیرد. از این نظر تجهیزات تولید داخلی هم می توانند استاندارد های جهانی را بدست آورند و حتی به صورت منطقه ای تجهیزات خود را صادر کنند.

رئیس فدراسیون عنوان کرد: رئیس انجمن جهانی پاراوزنه برداری کمیته بین المللی پارالمپیک علاقه‌مند بود که مسابقات این رشته را به صورت جدی تری در کشور دنبال کنیم و آن را به سطح بین المللی ارتقا دهیم. همچنین در خصوص تغییر قوانین پیشنهاداتی را ارائه کردیم که با استقبال خورخه همراه شد که می توانیم این پیشنهاد ها را تا قبل از آغاز سال جدید میلادی به صورت مکتوب برای انجمن جهانی پاراوزنه برداری ارسال کنیم که در صورت تایید آن در قوانین جدید اعمال گردد.

رئیس فدراسیون در پایان گفت: همچنین آمادگی کشورمان را از طریق آکادمی ملی پارالمپیک اعلام کردیم که ارتباط علمی را با این انجمن برقرار کنیم.

ورزش_جانبازان_و_توان یابان

دسته بندی: سایر اخبار

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu